دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

امیدوارم این هدیه ارزشمند مورد توجه شما عزیزان قرار بگیره

 

 

 

 

 

نسخه‌ شنيداري شاهنامه فردوسي

 

 

 

To Listen To Shahnameh, Just Click On Any Link Below

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

آنچه که در پی می‌آید روایت کامل بیت‌های شاهنامه مبتنی بر نسخه (چاپ مسکو) با صدای گوینده معاصر آقای اسماعیل قادر پناه است.


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:نسخه‌ شنيداري, شاهنامه فردوسي,
ارسال توسط nazanin

مردم‌ کشورهای ‌مختلف دنیا صبحانه چه‌می‌خورند؟

 
صبحانه  ایرانی:  معمولا در ایران صبحانه با انواع نان و کره و مربا است. در ایران میتوانید به عنوان صبحانه از حلیم استفاده کنید که مخلوطی از گندم دارچین کره و گوشتهای تکه شده است . در ایران از املت هم به عنوان صبحانه استفاده میکنند .

 


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:مردم‌ ,کشورهای ‌مختلف, دنیا ,صبحانه ,
ارسال توسط nazanin

جانی کوچولو با پدر و مادر و خواهرش سالی برای دیدن پدربزرگ و مادربزرگ رفته بودن به مزرعه. مادربزرگ یه تیرکمون به جانی داد تا باهاش بازی کنه. موقع بازی جانی به اشتباه یه تیر به سمت اردک خونگی مادربزرگش پرت کرد که به سرش خورد و اونو کشت

جانی وحشت زده شد...لاشه رو برداشت و برد پشت هیزمها قایم کرد. وقتی سرشو بلند کرد دید که خواهرش همه چیزو ... دیده ... ولی حرفی نزد.

مادربزرگ به سالی گفت " توی شستن ظرفها کمکم کن" ولی سالی گفت: " مامان بزرگ جانی بهم گفته که میخواد تو کارای آشپزخونه کمک کنه" و زیر لبی به جانی گفت: " اردکه رو یادت میاد؟" ... جانی ظرفا رو شست



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:خدا,
ارسال توسط nazanin




تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:پرش فوق العاده و باور نکردنی,عکس متحرک,
ارسال توسط nazanin
SilentFun The Best Group Join It


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:زن,زنان,قوی,قوی هیکل,
ارسال توسط nazanin
 
 
http://s2.picofile.com/file/7176014294/3e7f573d1eeab92bdf28775157624095190941.jpg

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:ببین عشق چیکار می کنه,عکس,
ارسال توسط nazanin

جهت اطلاع دوستانی که جریان پـَـــ نه پـَــــ رو نمیدونن :
 این پدیده نوظهور دقیقن مشخص نیست که توسط چه کسی ابداع شد و بعد از آن کلید خورد ولی خیلی ها خود را صاحب و بنیانگذار این سبک طنز میدانند

 آنچیز که مسلم است ، این است که این پدیده نیز ، از دنیای "وب" ظهور کرده و در این روزها به کوچه و خیابان ، مجلات روانشانسی و شبکه های ماهواره ای و غیره راه پیدا کرده
چندی پیش کتابی هم از این مجموعه جملات و داستانهای کوتاه منتشر شده و حتی دیده شده که افراد برجسته در محافل علمی هم از این طنز که حالتی انتقاد گونه نیز دارد چندان بی بهره نیستند.

کسانی که به شیوه «پـَـ نـَـ پـَـ» سؤال‌های روزمره را پاسخ می‌دهند، ضمن خنداندن مخاطب، او را به‌طور جدی به این فکر فرو می‌برند که به راستی در ارتباطات شفاهی و حین گفت‌وگو، چرا سؤالاتی از این دست میان افراد رد و بدل می‌شود که پاسخ آنها چنان مبرهن است که اصل پرسش را زیر سؤال می‌برد و حتی آن را به سُخره می‌گیرد؟ آیا چنین پرسش‌هایی در متن مکالمات و ارتباط شفاهی انسان‌ها، زیادی و بی‌فایده به نظر نمی‌رسند؟ به‌راستی ضرورت طرح سؤالاتی که پاسخ معلوم و مشخصی دارند، چیست؟



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:شماره اول گلچین پـَـــ نه پـَــــ ,
ارسال توسط nazanin
کافکا و عروسک مسافر
 
«داستان از اين قرار است که يک روز جناب کافکا ، در حال قدم زدن در پارک ، چشمش به دختربچه‌اي مي افتد که داشت گريه مي کرد. کافکا جلو مي‌رود و علت گريه ي دخترک را جويا مي شود. دخترک همانطور که گريه مي کرد پاسخ مي‌دهد : «عروسکم گم شده !» کافکا با حالتي کلافه پاسخ مي‌دهد : «امان از اين حواس پرت! گم نشده ! رفته مسافرت.» دخترک دست از گريه مي‌کشد و بهت زده مي‌پرسد : «از کجا ميدوني؟» کافکا هم مي گويد : «برات نامه نوشته و اون نامه پيش منه.» دخترک ذوق زده از او مي پرسد که آيا آن نامه را همراه خودش دارد يا نه که کافکا مي‌گويد : «نه . تو خونه‌ست. فردا همينجا باش تا برات بيارمش» .


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:کافکا و عروسک مسافر,
ارسال توسط nazanin
ارسال توسط nazanin
ارسال توسط nazanin
عکسها و توضیحات از نشنال جیوگرافیک آمریکا
 
 

وودابه - نیجر
دختران قبیلهء موبو در شهر وودابه از منطقهء ساحل کشور نیجر وقتی تصمیم به ازدواج بگیرند زیباترین لباسها و زیورآلات خود را می پوشند و برجذابیت خود می افزایند . آنها سپس در مراسم مختلف و به بهانه های مختلف به میان پسرعموها و دیگر پسران اقوامشان می روند و خنده کنان با آنها گفتگو می کند . از آن به بعد پسر عموها و دیگر پسران قبیله می دانند که این دختر قصد ازدواج دارد و همه با هم  برای به دست آوردن دل وی با یکدیگر به رقابت می پردازند . در قبایل منطقهء ساحل نیجر تقدیم کردن هدیه های مختلف و قربان صدقه رفتن های شگفت انگیز جزو شیوه های رایج برای جلب توجه دختران است . روی عکسها کلیک کنید تا بزرگتر و زیباتر دیده شوند


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:مراسم ازدواج ,آفریقا,عکس ,
ارسال توسط nazanin

سرخپوستان قارهء آمریکا مردم یکدستی نیستند و بازماندگان  چندین تمدن کهن سال و باستانی اند که از شمال قارهء آمریکا و کشور کانادا تا جنوب این قاره که کشورهای آرژانتین و شیلی هستند ، پراکنده اند . آنها چندین هزار سال پیش از شمال این قاره به سوی جنوب آن در حال مهاجرت کردند و پس از رسیدن به سرزمینهای جدید ، به دلیل موانعی طبیعی از قبیل جنگلهای انبوه و کوههای بلند و بیابانهای سوزان ، ارتباطشان با سرزمین ها و تمدنها و خواستگاه های قبلی شان قطع می شد و از نو تمدنی و فرهنگی جدید را بنیان می گذاشتند . اما در بین همهء فرهنگهای گوناگون سرخپوستان قارهء آمریکا این اعتقاد مشترک است که دو جهان وجود دارد . سرخپوستان بر این باورند که هستی از یک دنیای طبیعی تشکیل شده است که همین عالم خاکی خودمان است که در آن زندگی می کنیم ، و دیگری دنیایی ماورایی که آن را به چشم نمی بینیم .



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:ادیان سرخپوستان آمریکا,عکس ,
ارسال توسط nazanin
اهرام  مصر
اهرام ثلاثه ( یا سه گانه) هزاران سال است که به عنوان آخرین نمادهای فرهنگ مصریان باستان برجای مانده اند . اما درکنارشان ، شتران ستبر و سخت کوش نیز باقی مانده اند که در این دوران طولانی مسافران و بارهایشان را به سرزمینهای گرد اهرام می برده اند . تا هنوز نیز گرداندن جهانگردان و بازدیدکنندگان اهرام مصر بر دوش این شتران باربر است



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:سفر به سرزمین فراعنه,عکس ,
ارسال توسط nazanin
عکسها و مطالب از نشنال جیوگرافیک آمریکا
مارکو پولو
مارکو پولو
در سال ۱۲۷۱ میلادی مارکوپولوی ۱۷ ساله به همراه پدر و عمویش سفری دور و دراز را از شهر ونیز ایتالیا به سوی قارهء آسیا آغاز کرد.  سفر او ۲۴ سال به درازا کشید و بعد از بازگشتش دنیای شگفت انگیزی را که دیده بود – و کسی در اروپا درباره اش اطلاعی نداشت را –  شرح داد . مارکو پولو در سفر با کاروانها و از طریق طی کردن مسیرهایی تجاری که از دوران باستان رونق داشتند ، عجایب بسیاری را دیده بود . او اگرچه دربارهء خودش چندان سخن نگفت اما دنیایی که کشف کرده بود را به خوبی معرفی کرد . تصویر بالا نقاشی چهرهء اوست که بر کاشی های موزاییک کشیده شده و در شهر جنوای ایتالیا قرار دارد


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:سفر به چین و ماچین ,, مارکو پولو ,عکس ,
ارسال توسط nazanin

به نظر شما اگر همه انسان‌های جهان را روی هم بریزیم و حاصل را تقسیم بر تعداد آن‌ها کنیم چه موجودی بدست می‌آید؟

به گزارش همشهری آنلاین، محققان موسسه نشنال جیوگرافیک در حین تحقیق برروی جمعیت انسان‌های جهان دریافتند چهره میانگین انسان‌ها به شکل یک مرد 28 ساله از نژاد چینی هان است.

این محققان با بررسی چهره 190 هزار نفر از افرادی که با این مشخصه تطبیق دارند چهره میانگین افراد جهان را بدست آوردند.

جالب اینجاست که بدانید در 20 سال آینده این چهره متعلق به یک انسان از نژاد هندی خواهد بود!



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:چهره میانگین انسان‌ها,عکس ,
ارسال توسط nazanin

سخنان مظفرالدین‌ شاه در كاخ گلستان تهران شنیدنی است. خصوصا آنجا كه می گوید: خدا و هم سایۀ خدا كه خودمان باشیم به شما عوض خواهیم داد.
متن سخنان مظفرالدین‌ شاه خطاب به علی‌اصغر خان امین‌السلطان اتابك اعظم صدراعظم و وزراء عظام به شرح زیر است:



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin
استاد ایرانی فیزیک و نجوم رصدی دانشگاه «ریورساید» کالیفرنیا با بیان اینکه از مهبانگ (انفجار بزرگ) و ابتدای پیدایش جهان، حدود 13 میلیارد سال گذشته است، گفت: طبق محاسبات، جهان 35 میلیارد سال پس از پیدایش یعنی تا حدود 21 میلیارد سال دیگر نابود خواهد شد.
به گزارش ایسنا، دکتر بهرام مبشر، کیهان‌شناس بزرگ ایرانی دانشگاه «ریورساید» کالیفرنیا و کاشف دورترین خوشه کهکشانی جهان که در دومین همایش عظمت کائنات در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخن می‌گفت، اظهار کرد: هدف من این است که برای شما دانشجویان، سوال ایجاد کنم تا متوجه شوید که این مسائل قابل تفکر است.

وی با بیان این که آینده رشته کیهان شناسی، پاسخ‌های داده شده به سوالات این حوزه را تضمین می کند، افزود: تمام افراد متفکر علاقه‌مند به فهم این مساله هستند که جهان از کجا آمده و به کجا می رود.

افلاطون به عنوان اولین کسی که این علم را شروع کرد، معتقد بود، زمین محور همه کهکشان‌هاست و دیگر سیارات به دور او می‌گردن؛د اما امروزه کیهان‌شناسی صورت علمی پیدا کرده است.


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:جهان, نابود ,
ارسال توسط nazanin
 
 
 


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب: احساس مسئولیت (عکس),
ارسال توسط nazanin
ارسال توسط nazanin

رژیمی فوق العاده برای مردهای چاق


کنترل وزن در مردان با زنان متفاوت است، در اینجا چند توصیه برای لاغر شدن مردها را خواهیم دید.

 

مردها چگونه لاغر شوند؟
برخی از مردها به دنبال لاغر شدن هستند. طبق تحقیق مجلۀ ابپی( (obepi در سال 2009، بیشتر مردان بالغ اضافه وزن دارند. و هرچه سن آنها بیشتر می شود وزن شان نیز افزایش می یابد. در رده سنی 64-55، میانگین چاقی به 20% میرسد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

جنگلبانی را می بینید که در حال نوشاندن آب معدنی به کوالای تشنه ایستکه از آتش گریخته است.
این عکس به عنوان یکی از عکسهای برگزیده سال 2008 انتخاب شده است.

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 آبان 1390برچسب:جنگلبان,ترحم,حیوانات,
ارسال توسط nazanin

چگونه قد بلند شويم راه هاي افزايش قد

برگرفته از چگونه قد بلند شويم نوشته :استيون سي كامينگز - رابرت گراند ترجمه كامبيز پارتازيان

 چقدر تابه حال به قد خود فكر كرده ايد؟

آيا از كوتاهي قد رنج مي بريد؟

شايد هم نگران قد فرزند خردسالتان هستيد؟

چرا شما به فكر بلند قد شدن خود نباشيد. باور كنيد كه هيچ سني دير نيست!

 

علل اصلي كوتاهي قد

كوتاه قدي يا معضل عدم برخورداري از قد متناسب در افراد تا حدي به عوامل ژنتيكي و صفات وراثتي بستگي دارد، اما عوامل ديگري نيز در بروز چنين معضلي دخالت دارد كه از جمله عمده ترين آن مي تواند به موارد زير اشاره نمود:



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin