دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

 


وی در مورد خطر آلوده شدن فضا توسط فیلترسیگارهای مصرف شده نیز گفت: البته مواد سمی موجود در مواد دخانی نظیر سیگار تنها متوجه افرادی نیست که به‌طور مستقیم آن را استعمال می‌کنند بلکه فیلتر سیگارهایی که در فضای باز بر زمین انداخته می‌شوند به مرور زمان تجزیه می‌شوند و سموم آن در سطح فضا پراکنده می‌شود و ایجاد عارضه می‌کند. خطر ابتلای افراد به عوارض مختلف ناشی از استشمام سموم موجود در ته‌سیگارها به‌ویژه در اماکنی بیشتر می‌شود که پیش‌تر افراد زیادی با تجمع در آن مکان‌ها سیگارکشیده باشند و در نتیجه فیلترهای زیادی روی زمین باقی‌مانده و سموم آن باتجزیه تدریجی در فضا متصاعد شده باشد. عوارض سموم فیلتر سیگار بیشتر متوجه ریه و سفت شدن مجاری انتهایی این بافت تنفسی است.

کبد نیز یکی از اندام های کلیدی است که در این میان امکان دارد آسیب ببیند، در واقع سموم موجود در ته‌سیگار که در فضا متصاعد شده یا در اثر کشیدن سانت‌های آخر سیگار به بدن رسیده باشد می‌تواند به مرور زمان سلول‌های کبد را تخریب کند. اگر فیلتر از سیلیکون تشکیل شود در گرمای هوا متصاعد می‌شود و باعث ایجاد عوارض خطرناکی در بدن انسان می‌شود که این عوارض بیشتر متوجه بافت‌های ریه است.

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin
شروع کمر درد از ۳۰ سالگی

 

شروع کمر درد از ۳۰ سالگی
 
متخصصان ارتوپدی و فیزیوتراپیست‌ها می‌گویند در سال‌های اخیر، شایع‌ترین بیماری‌ مفصلی که به خصوص جوانان را درگیر کرده است، آرتروز و ساییدگی مفاصل است که مخصوصا در زانو، گردن،‌ کمر و ستون فقرات رایج شده است.

از این مهم‌تر این که سن شیوع این بیماری‌ها کاهش پیدا کرده است؛ طوری‌که یکی از بحث‌های عمده این متخصصان در کنگره فیزیوتراپی امسال نیز همین بود که تا حدود ۲۰ سال قبل، اکثر افرادی که برای درمان‌ دردهای عضلانی اسکلتی به درمانگاه‌های فیزیوتراپی و ارتوپدی مراجعه می‌کردند، افراد بالای ۵۵ تا ۶۰ سال بودند و در واقع تخریب غضروف مفصلی در سنین بالا شروع می‌شد؛ ولی امروزه این سن به ۳۰ سال کاهش پیدا کرده و پزشکان شاهد مراجعه بیمارانی با سنین ۳۰ تا ۵۰ سال با دردهای گردن، زانو، کمر و مفاصل مختلف به مراکز درمانی هستند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:زانو درد,
ارسال توسط nazanin

 

1-بر اساس آمار منابع گوناگون بالغ بر 12تا15 میلیون نفر در ایران سیگاری هستند.

2-کارشناسان از کاهش سن مصرف سيگار در ايران به مرز 11 سالگي خبر مي‌دهند

3-آمار و ارقام منتشر شده نشان مي‌دهد كه ارزش بازار سيگار ايران  در هر سال حداقل سه هزار و 250 ميليارد تومان يعني حدود 3.2 ميليار دلار تخمين زده مي‌شود.30 درصد این میزان چرخش مالی توسط شرکت دخانیات اداره و بقیه آن به دست شرکتهای خارجی و قاچاقچیان است.

4-برآورد شده سالانه حدود 65 ميليارد نخ سيگار در كشور مصرف مي‌شود كه اگر اين رقم را بر 20 تقسيم كنيم، معادل سه ميليارد و 250 ميليون پاكت سيگار مي‌شود.که 25 ميليارد نخ واردات رسمي، 35 ميليارد نخ توليد داخل و ساير نخهاي سيگار قاچاق وارد مي‌شود.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:سیگار,
ارسال توسط nazanin

[تصویر: 13805807821.jpg]



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

[تصویر: 13805376732.jpg]



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin