گزارش تصویری از بدترین زلزله و سونامی تاریخ ژاپن
دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

 

 

j-(12).jpg

 

زمین لرزه روز جمعه به اندازه 8.9 ریشتر یکی از بزرگترین زمین لرزه های سال های اخیر در منطقه است و در پی وقوع آن، هشدار وقوع سونامی با امواجی به ارتفاع 10متر در مناطق ساحلی ژاپن، فیلیپین، هاوایی، اندونزی، تایوان و سواحل روسیه در اقیانوس آرام انتشار یافت.

 

 

j-(42).jpg

j.jpg

شدیدترین زلزله در 140 سال اخیر ژاپن علاوه بر اینکه تاکنون حداقل 700 کشته بر جا گذاشته ، تمامی فعالیتهای طبیعی در شهرهای مختلف این کشور را فلج کرده است.

این در حالی است که ساعتی پیش 200 جسد در سواحل شمالی ژاپن کشف شد که مشخص نیست این تعداد به آمار اضافه شده باشد.

این زمین لرزه 8.9 ریشتری، 19 پس لرزه داشت كه بزرگترین آن‌ها شش ریشتر قدرت داشته است. علاوه براین، این پس لرزه‌ها تا شعاع دو هزار و 100 كیلومتری سواحل شرقی ژاپن را دربرگرفت و باعث قطعی گسترده برق و وقوع حریق در كارخانه تولید مواد شیمیایی در "ایچیكاوا" در نزدیكی توكیو پایتخت ژاپن شد.
 

با اشاره به اینکه زلزله امروز در ژاپن طی 140 سال اخیر بی سابقه بوده است، تاکید کرد: هم اکنون فعالیت در بنادر، پالایشگاههای نفتی، کارخانجات مختلف و نیروگاههای ژاپن کاملا تعلیق شده است.

همچنین مقامات ژاپن فعالیت تمامی نیروگاههای هسته ای در این کشور را به علت نگرانی از انتشار تشعشعات رادیو اکتیو متوقف کرده اند. این در حالی است که آتش سوزی در نیروگاه هسته ای اوناگاوا در شمال شرقی ژاپن احتمال وقوع نشت مواد هسته ای را ایجاد کرده است.

بنابر اعلام منابع آگاه زلزله شدید 8.9 ریشتری در ژاپن به مدت دو دقیقه ادامه داشته است که موجبات ویرانی بسیاری از تاسیسات زیربنایی و آتش سوزی در مناطق مختلف را ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، امواج سونامی پس از درنوردیدن ژاپن به سوی سواحل روسیه، تایوان، فیلیپین، اندونزی، هاوایی و سواحل غربی آمریکا حرکت کرده است. اما به نظر می رسد با توجه به کاهش شدت آن تلفات چندانی در پی نداشته باشد.

خاطر نشان می شود کشورهای ژاپن، اندونزی و تایوان همگی در کرانه های اقیانوس آرام قرار دارند که مرکز زمین لرزه و شکل گیری امواج سونامی بوده است.

 

 

j-(13).jpg

j-(14).jpg

j-(15).jpg

j-(17).jpg

 

فرودگاه Sendai ژاپن، قبل و بعد از زلزله و سونامی

j-(19).jpg

j-(18).jpg

j-(26).jpg

j-(27).jpg

j-(28).jpg

j-(30).jpg

j-(31).jpg

j-(47).jpg

j-(48).jpg

j-(49).jpg

j-(50).jpg

j-(51).jpg

j-(52).jpg

j-(54).jpg

j-(56).jpg

j-(35).jpg

j-(36).jpg

j-(40).jpg

j-(41).jpg

j-(20).jpg

j-(21).jpg

j-(22).jpg

j-(24).jpg

j-(34).jpg

j-(8).jpg

j-(9).jpg

j-(10).jpg

j-(46).jpg

j-(29).jpg

j-(3).jpg

j-(16).jpg

j-(38).jpg

j-(44).jpg

j-(5).jpg


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط nazanin