فوايد زندگي‌بخش زردچوبه
دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

بالغ بر 5هزار سال است كه از زمان پيدايش طب آيورودا (واژه‌اي سانسكريت به معني علم زندگي) در هند مي‌گذرد و امروزه هنوز نيز كاربرد دارد؛ زيرا آن دسته از تركيبات طبيعي كه در اين طب جايگزين، مورد مصرف قرار مي‌گيرد، براي درمان امراض بسيار مؤثر است.

 

 

افرادي كه براي نخستين‌بار دست به كشف فوايد دارويي گياهان موجود زدند، نهايتا پايه‌گذار اشكال مختلف پزشكي امروز به شمار مي‌روند. به‌رغم اينكه اكثر تركيبات طبيعي كشف شده كاربردهاي بسياري داشتند اما كاربردهاي زردچوبه به علت تنوع وسيع‌الطيفش در درمان انواع بيماري‌ها از اهميت بيشتري برخوردار بود.

نخستين كاربرد طبي زردچوبه زماني شروع شد كه كاتبان مباني پزشكي آيورودا انواع مشخصي از مردم با انواع مشخصي امراض و شخصيت را در طبقه‌هاي گوناگوني موسوم به دوشا جاي دادند. مواد غذايي نيز در همين طبقات قرار گرفتند. يكي از اين طبقه‌ها شامل پيتا (افراد آتشين مزاج) است.

پيشينيان طب آيورودا در بيشتر مطالعات مربوط به اين گروه مشخص دريافتند كه اين افراد بيشتر دچار درد ناشي از التهاب براي مثال زخم‌هاي معده مي‌شوند تا ديگر دردها. زردچوبه نيز يك داروي انتخابي براي درمان درد اين افراد بود كه از اين بيماري‌هاي آتشين ناشي مي‌شد.

اين زماني است كه تأثير فوق‌العاده اين ماده طبيعي در تسكين درد كشف شد. زردچوبه به مراتب قوي‌ترين و بهترين داروي ضدالتهاب و مسكن طبيعي موجود است.

اطباي آيوروداي باستان دست از تلاش برنداشتند و روش‌هاي گوناگون ديگري را براي استفاده از زردچوبه در شيوه درماني خود كشف كردند. از آنجايي كه زردچوبه مانع بروز عفونت مي‌شد، استفاده از آن در درمان زخم‌هاي باز نيز آغاز شد.

احتمالا اين كاربرد دارويي زردچوبه يكي از بزرگ‌ترين اكتشافات در آن زمان به شمار مي‌رفت كه مردم به علت يك بريدگي ساده جان خود را از دست مي‌دادند. اين ادويه زندگي‌بخش همچنين به پايين آوردن سطح كلسترول خون و قند خون افراد مبتلا به ديابت نيز كمك مي‌كند و نشان داده است كه داراي فوايد نويدبخشي در درمان بيماري آلزايمر و برخي از بيماري‌هاي كبدي است.

ممكن است دنياي پزشكي امروز با طب آيوروداي دوران باستان تفاوت بسياري داشته باشد اما به‌دنبال همان خواسته يك زندگي عاري از درد و توأم با سلامتي و تندرستي، بدون اهميت به مدت زمان آن، براي بشر است.

نكته بسيار مهم در مورد طب آيورودا اين است كه اثربخشي اين طب باستاني در درمان امراض از طريق انجام آزمايش‌هاي متعدد در فرهنگ‌هاي گوناگون بسيار به اثبات رسيده است.

با توجه به اين فوايد زردچوبه براي سلامتي، مي‌توانيد اين ادويه را در برنامه غذايي روزانه خود بگنجانيد يا از مولتي ويتامين‌هاي حاوي عصاره زردچوبه استفاده كنيد تا به علاوه تأمين ويتامين و مواد معدني مورد نياز بدن خود، از خواص آن در پيشگيري از بيماري‌ها و از بين بردن درد نيز بهره‌مند شويد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط nazanin