دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

انسان از زمان‌های قدیم توتون را می‌شناخته است.پيشينه مصرف دخانيات به طور تخميني درحدود ده هزار سال پيش مي رسد. در چين و يونان باستان، بر اساس نوشته هاي تاريخ نويسان و آثار حكاكي شده، از تنباكو و توتون به عنوان گياهي داروئي ياد شده است در دوران باستان بوميان آمريکا به خواص گياه تنباکو پي بردند.در کوبا بومیان برگهای گیاه توتون را در داخل نی های استخوانی و یا در داخل نوعی چپق به نام “تاباکو”قرار می دادند که بصورت یک لوله توخالی Y مانند بود که قسمت دو شاخه آن در بینی جای می گرفت و سپس آن را می کشیدند.هرودت مورخ مشهور یونان در این‌باره چنین نوشته است: طایفه‌های صحرانشین که در جنوب کشور ما اقامت داشتند و همچنین بومیان آفریقا, یک نوع گیاه را می‌سوزاندند و دودش را می‌خوردند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

خروپف زياد = ؟

خروپف زياد = ؟
دانشمندان می گویند خروپف زیاد باعث ابتلا به این بیماری میشود ، آیا شما هم خروپف می کنید؟

 


دانشمندان می‌گویند؛ خطر ابتلا به دیابت در افرادی كه زیاد خروپف می‌كنند، بیشتر می‌شود. به گفته محققان؛ افرادی كه به هنگام شب، خواب آرامی دارند با این خطر مواجه نیستند. 
 
محققان ادعا می‌كنند: كسانی كه مرتب خروپف می‌كنند بیشتر در معرض تغییرات در متابولیسم بدنشان هستند كه این امر منجر به بروز دیابت می‌شود.  

همچنین این تغییرات بروز مشكلاتی شامل حملات قلبی، سكته مغزی را نیز در پی دارد.
این مطالعه كه روی یكی از مشكلات مربوط به خروپف كردن در هنگام خواب موسوم به «وقفه تنفسی خواب» در دانشگاه ییل آمریكا صورت گرفته حاكیست، درمان خروپف می‌تواند این خطر بالای ابتلا به دیابت را برطرف كند.  



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 4 آبان 1392برچسب:عوارض خروپف,
ارسال توسط nazanin

درد را بدون دارو تسکین دهید

دارو
قبل از مصرف دارو، به برچسب آن توجه کنید.


احساس درد گاه گنگ و گاه شدید است و گاهی نیز در یک قسمت از بدن یا تمام بدن احساس می شود. برخی از انواع درد هفته ها، ماه ها یا سال ها باقی می ماند که به آن درد مزمن گفته می شود.

خوشبختانه راه های درمانی زیادی وجود دارد که می توان علت دردها را برطرف کرد. در این مطلب به چند نکته برای از بین بردن درد اشاره شده است که خواندن آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

کدئین مصرف نکنید

آیا هنوز هم برای تسکین درد آرتریت، کدئین مصرف می کنید؟ کدئین باید از طریق کبد به مورفین که مسکن قوی است، تبدیل شود اما از بین هر ۱۰ نفر، در یک نفر این اتفاق نمی افتد. مصرف برخی داروها مانند داروهای ضدافسردگی اثرگذاری کدئین را کاهش می دهد. بنابراین قبل و پس از مصرف داروهای حاوی کدئین با یک پزشک برای جایگزین مناسب مشورت کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 4 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

دود سیگار شما به چشم من هم می ‌رود

سیگار

"سیگاری ‏ها 10 برابر بیشتر از دیگران دچار مشکلات قلبی عروقی می ‏شوند"، "سیگار کشیدن احتمال سکته قلبی را دو برابر می ‏کند"، "خطر ابتلا به مشکلات و بیماری ‏های تنفسی در افراد سیگاری بیشتر است"، "سیگار احتمال ابتلا به سرطان‏ هایی مانند دهان، ریه، مری، معده و کلیه را افزایش می ‏دهد." این ها نمونه ‏هایی از خطراتی است که سلامت سیگاری ‏ها را تهدید می ‏کند اما مضرات سیگار تنها برای خود فرد سیگاری نیست و دود سیگار در چشم دیگران هم می ‏رود.

اگر سیگاری هستید، توصیه اول این است که هر چه زودتر تصمیم بگیرید و سیگار را کنار بگذارید اما اگر هنوز تصمیم قطعی برای ترک سیگار نگرفته ‎اید، برای سلامت خانواده‏ تان هم که شده در خانه سیگار نکشید. دود سیگار سلامت سایر افراد خانواده و هم ‏خانه ‏ای‏ های تان را هم به خطر می ‏اندازد. آشنایی با خطرات سیگار کشیدن در خانه اگر سیگاری‏ ها را به فکر ترک نیندازد، به این فکر وا می ‏دارد که برای پیشگیری از این خطرات حداقل در خانه سیگار نکشند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 4 آبان 1392برچسب:عوارض سیگار,
ارسال توسط nazanin


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin
تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

گردنبند تخت جمشید فوق العاده شیك و زیبا

برای دختر خانم ها و پسران خوش سلیقه

یك مدل فوق العاده مناسب برای دختران امروزی

 

قیمت : 7200تومان
قیمت : 6000
تومان

خرید پستی           خرید پستی


ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

دود دست سوم سيگار

دود سيگار

تا کنون در مورد تاثيرات منفي دود سيگار روي اطرافيان فرد سيگاري بسيار گفته و شنيده‌ايم و اکثريت افراد از مشکلات بهداشتي ناشي از سيگار غير مستقيم يا به اصطلاح دود دست دوم به خوبي باخبرند اما هم اکنون پژوهشگران نگراني خود را در باره پديده‌اي اعلام کرده‌اند که اصطلاحا به آن دود دست سوم سيگار مي‌گويند و بسياري از مردم از اين قضيه بي‌اطلاع‌اند که حتي سيگار کشيدن، دور از اطرافيان مي‌تواند براي آنان (اطرافيان) بسيار خطرناک باشد.

در حالي که دود دست سوم نيز مانند دود مستقيم سيگار خطرناک است، ولي اطلاعات اندک مردم از آن باعث آسيب‌رساني ناخواسته به ديگر افراد به خصوص کودکان مي‌گردد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

گردنبند تخت جمشيد

خود را با مد فصل جديد هماهنگ كنيد.

تقديم به تمام ايرانيان و دوستداران ايران

تقديم به خانم ها و آقايون مشكل پسند

هديه اي مناسب براي آنكه دوستش داريد.....

آخرين چيزي كه براي جذابيت نياز داريد

گردن زيباي شماست...



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin