دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

تخت جمشید

تخت جمشید یا پارسه که در شهرستان مرودشت در شمال استان فارس واقع است، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت مجلل و تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. در این شهر باستانی، مجموعه کاخ‌هایی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده ‌است و به مدت حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها مخصوصاً نوروز بوده ‌است.


ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

با سایت Wolfram Alpha آشنا هستید؟ اگر هستید که خوش به حالتان اگر هم آشنا نیستید به نفعتونه که آشنا بشید!


با سایت Wolfram Alphaآشنا هستید؟

 

اگر هستید که خوش به حالتان اگر هم آشنا نیستید به نفعتونه که آشنا بشید!

شاید اگه همین الان به این سایت برید فکر کنید با چیزی شبیه یاهو یا گوگل آشنا شدید ولی ولفرام برای شما چیزی جستجو نمیکنه بلکه دقیقا به سوالهای شما جواب میده



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

دلفین‌ها تا شش روز جسد عزیزانشان را حمل می‌كنند + عکس


دانشمندان با مشاهده یك دلفین مادر غمگین كه جسد فاسد شده فرزند خود را در شمال نیوزیلند با خود حمل می‌كرد به این نتیجه رسیده‌اند كه دلفین‌ها بیش از آنچه كه تا پیش از این تصور می‌شد شبیه انسان‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، به گفته دانشمندان، این حركت برای دلفین‌ها عجیب نیست ولی برای اولین بار است كه توسط انسان‌ها مشاهده می‌شود.

محققان هنوز دلیل اصلی این رفتار را نمی دانند اما گمان می‌كنند كه به ساختار گروهی و شیوه‌ای كه آنها از هم حمایت می‌كنند ارتباط داشته باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

یك مرد بنگلادشی زیر دست و پای چهار همسرش جان باخت.

یونس باباری 46 ساله كه به همراه دو همسرش برای شركت در یك جشنواره روستایی به روستای همجوار رفته بود، همسر سومش را دید كه بعد از مطلع شدن زنان از وجود یكدیگر درگیری خانوادگی شدیدی ایجاد شد، در این میان سه زن متوجه حضور زن چهارمی شدند كه در مراسم حضور داشت.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

 این خانم خوشگل 76 سالشه !

 

She is 76 years old!

او 76 ساله است

And they say money can't buy beauty and that beauty doesn't last.......!

و آنان می گویند پول نمیتواند زیبایی را بخرد و زیبایی دوام نمی آورد

Can you believe she is 76 years old?

می توانید باور کنید که او 76 ساله است؟


ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin
ارسال توسط nazanin
ارسال توسط nazanin
ارسال توسط nazanin

 

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان بر این باورند چنین توانایی در میان حیوانات منجر به بروز رفتارهای عجیب و غریب آنها پیش از وقوع زمین لرزه است. محققان در سال 2009 پس از اینکه مشاهده کردند گروهی از وزغها چند روز پیش از وقوع زمین لرزه ای در لاکوئیلا ایتالیا برکه زیستگاه خود را ترک گفتند، مطالعه بر روی این تغییرات شیمیایی را آغاز کرده و پیشنهاد دادند این رفتار جانداران می تواند با پیش بینی زمین لرزه در ارتباط باشد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 18 آذر 1390برچسب:حیوانات, چگونه, زمین لرزه , پیش بینی ,
ارسال توسط nazanin

فریب زیبایی این زن را نخورید !




ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:فریب, زیبایی, این زن ,عکس,
ارسال توسط nazanin
ارسال توسط nazanin

به نقل از مگ فور : هنوز 4 ماه از جدایی جنیفر نگذشته است که دومین رابطه عشقی اش همه را شوکه  کرده است.
این بار او نامزد یک پسر 24ساله شده است که تقریبا 20 سال از او کوچکتر است.

این پسر یک رقاص است که در سال 2010 در شوهای بیانسه شرکت داشته است و از شاگردان مایکل جکسون است. آنها تنها چند هفته است که با هم آشنا شده اند اما یکی از نزدیکان جنیفر می گوید این رابطه خیلی جدی نیست.
او مدتی با بردلی کوپر که چند سالی از وی کوچکتر بود رابطه داشت که با نزدیک شدن بردلی به نامزد سابقش این رابطه خاتمه یافت.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

عانات کام ، دختری که متهم به کپی گرفتن از دو هزار سند ارتش اسرائیل است ، روز گذشته سرانجام برای گذارندن 4 سال محکومیت خود راهی زندان شد.

به گزارش بی حرف ،عانات روزنامه‌نگار اسراییلی است که در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ در طول ۲ سال خدمت خود در ارتش اسراییل و کار در دفتر فرمانده ارتش اسرائیل، دو هزار سند مهم و محرمانه و حتی دستورات فوق محرمانه فرماندهی ارتش اسرائیل را کپی کرده تا در اختیار رسانه‌ها قرار بدهد.

او پس از پایان سربازی، این اسناد را ابتدا به خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آخرونوت می‌دهد تا از آن استفاده کند، اما آن خبرنگار با وقوف به اهمیت و فوق محرمانه بودن سندها ترجیح می‌دهد که پای خود را وارد ماجرایی چنین عظیم نکند، اما درعین حال این موضوع را با نهادهای امنیتی اسرائیل نیز در میان نمی‌گذارد



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

بر خلاف نظریات پیشین در مورد از بین رفتن نئاندرتال‌ها بر اثر مواجهه با هوش برتر انسان مدرن، دانشمندان دانشگاه آریزونا بر این باورند كه این انسانهای اولیه، خود از هوش بالایی به نسبت زمان خویش برخوردار بوده‌اند كه منجر به انقراض آنها شده است.
هوش و جذابیت زنان نئاندرتال باعث جفت‌گیری اجداد انسان كنونی با آنها شده كه در آخر حكومت بر زمین را به دست گرفته‌اند.
محققان در پی اجرای داده‌ها در مورد حیات انسانی در اروپا و آسیا طی آخرین عصر یخی در یك برنامه رایانه‌یی به این نظریه رسیدند.
نئاندرتال‌ها و انسانهای مدرن برای هزاران سال در این زمان در كنار هم زندگی كرده‌اند تا زمانی كه نئاندرتال‌ها در 30 هزار سال قبل منقرض شدند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

یک ماده مخدر جدید از مشتقات هروئین به نام کروکودیل به بازار روسیه آماده است که مصرف آن آثار بسیار خطرناکی به همراه دارد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از قاصد، این ماده جدید در روسیه ساخته می شود و اکنون در اروپا نیز گزارش هایی مبنی بر فروش و استفاده از این ماده مخدر وجود دارد. این ماده بسیار خطرناک در درون بدن افراد معتاد به صورت عمقی نفوذ کرده و باعث به وجود آمدن زخم هایی شبیه به قانقاریا در بدن فرد می شود که پیش از این نیز کراک همین بلا را بر سر معتادان کشورمان آورده بود.


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:کروکدیل ,استقبال, معتادان,ایرانی, مخدر,
ارسال توسط nazanin
فسیل 75 نهنگ عظیم الجثه، که بیش از دو میلیون سال پیش بطور مرموزی کشته شده بودند در بیایان شیلی کشف شد.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از برنا، محققان موفق شدند گور دسته جمعی بیش از 70 نهنگ  را که 2 میلیون سال پیش،  در ساحل اقیانوس آرام در آمریکای جنوبی، به طرز مرموزی کشته شدند را در تپه بیایان آتاکاما در شیلی کشف کنند.
در حال حاضر فسیل این نهنگها در بالای یک تپه بیابانی که از ساحل دریا یک کیلومتر فاصله دارد قرار دارد.بر اساس پیش بینی محققان، این نهنگ‌ها که به طور دسته جمعی زندگی می‌کرده‌اند در اثر وقوع طوفان به گل نشسته یا در دام مرداب افتاده اند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:کشف ,گورستان ,نهنگ‌ها , بیابان, شیلی,عکس ,
ارسال توسط nazanin

یک دختر وبلاگ‌نویس ۲۰ ساله مصری در اعتراض به فشار‌های اسلام‌گرایان علیه زنان و سکولارها، تابوشکنی را به مرحله‌ای برد که از حد انتظار تندروهای مصری فراتر بود؛ جلوی دوربین‌اش لخت شد و عکس‌های‌اش را روی وبلاگ‌اش گذاشت. علیاء ماجدة المهدی، دانشجوی دانشگاه آمریکایی قاهره در وبلاگ خود تصاویر عریان خود را منتشر کرده و گفته است که این اعتراض او برای فقدان آزادی بیان در مصر است. او معتقد است که برهنگی می‌تواند «واقعیت عریان» را به نشان دهد. softestan.com

به گزارش سایت آزادی بیان، علیاء ماجدة المهدی که دانشجوی دانشگاه آمریکایی قاهره است، در وبلاگ خود (یادداشت های یک زن انقلابی) سافتستان دات كام تصاویری عریان از خود در کنار چند نمونه از «هنر عریان» منتشر کرده و گفته است که این اعتراض او برای فقدان آزادی بیان در مصر است. او معتقد است که برهنگی می‌تواند «واقعیت عریان» را به نشان دهد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin
SilentFun The Best Group Join It


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:زن,زنان,قوی,قوی هیکل,
ارسال توسط nazanin
اهرام  مصر
اهرام ثلاثه ( یا سه گانه) هزاران سال است که به عنوان آخرین نمادهای فرهنگ مصریان باستان برجای مانده اند . اما درکنارشان ، شتران ستبر و سخت کوش نیز باقی مانده اند که در این دوران طولانی مسافران و بارهایشان را به سرزمینهای گرد اهرام می برده اند . تا هنوز نیز گرداندن جهانگردان و بازدیدکنندگان اهرام مصر بر دوش این شتران باربر است



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:سفر به سرزمین فراعنه,عکس ,
ارسال توسط nazanin
عکسها و مطالب از نشنال جیوگرافیک آمریکا
مارکو پولو
مارکو پولو
در سال ۱۲۷۱ میلادی مارکوپولوی ۱۷ ساله به همراه پدر و عمویش سفری دور و دراز را از شهر ونیز ایتالیا به سوی قارهء آسیا آغاز کرد.  سفر او ۲۴ سال به درازا کشید و بعد از بازگشتش دنیای شگفت انگیزی را که دیده بود – و کسی در اروپا درباره اش اطلاعی نداشت را –  شرح داد . مارکو پولو در سفر با کاروانها و از طریق طی کردن مسیرهایی تجاری که از دوران باستان رونق داشتند ، عجایب بسیاری را دیده بود . او اگرچه دربارهء خودش چندان سخن نگفت اما دنیایی که کشف کرده بود را به خوبی معرفی کرد . تصویر بالا نقاشی چهرهء اوست که بر کاشی های موزاییک کشیده شده و در شهر جنوای ایتالیا قرار دارد


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:سفر به چین و ماچین ,, مارکو پولو ,عکس ,
ارسال توسط nazanin

به نظر شما اگر همه انسان‌های جهان را روی هم بریزیم و حاصل را تقسیم بر تعداد آن‌ها کنیم چه موجودی بدست می‌آید؟

به گزارش همشهری آنلاین، محققان موسسه نشنال جیوگرافیک در حین تحقیق برروی جمعیت انسان‌های جهان دریافتند چهره میانگین انسان‌ها به شکل یک مرد 28 ساله از نژاد چینی هان است.

این محققان با بررسی چهره 190 هزار نفر از افرادی که با این مشخصه تطبیق دارند چهره میانگین افراد جهان را بدست آوردند.

جالب اینجاست که بدانید در 20 سال آینده این چهره متعلق به یک انسان از نژاد هندی خواهد بود!



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:چهره میانگین انسان‌ها,عکس ,
ارسال توسط nazanin

سخنان مظفرالدین‌ شاه در كاخ گلستان تهران شنیدنی است. خصوصا آنجا كه می گوید: خدا و هم سایۀ خدا كه خودمان باشیم به شما عوض خواهیم داد.
متن سخنان مظفرالدین‌ شاه خطاب به علی‌اصغر خان امین‌السلطان اتابك اعظم صدراعظم و وزراء عظام به شرح زیر است:



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin
استاد ایرانی فیزیک و نجوم رصدی دانشگاه «ریورساید» کالیفرنیا با بیان اینکه از مهبانگ (انفجار بزرگ) و ابتدای پیدایش جهان، حدود 13 میلیارد سال گذشته است، گفت: طبق محاسبات، جهان 35 میلیارد سال پس از پیدایش یعنی تا حدود 21 میلیارد سال دیگر نابود خواهد شد.
به گزارش ایسنا، دکتر بهرام مبشر، کیهان‌شناس بزرگ ایرانی دانشگاه «ریورساید» کالیفرنیا و کاشف دورترین خوشه کهکشانی جهان که در دومین همایش عظمت کائنات در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخن می‌گفت، اظهار کرد: هدف من این است که برای شما دانشجویان، سوال ایجاد کنم تا متوجه شوید که این مسائل قابل تفکر است.

وی با بیان این که آینده رشته کیهان شناسی، پاسخ‌های داده شده به سوالات این حوزه را تضمین می کند، افزود: تمام افراد متفکر علاقه‌مند به فهم این مساله هستند که جهان از کجا آمده و به کجا می رود.

افلاطون به عنوان اولین کسی که این علم را شروع کرد، معتقد بود، زمین محور همه کهکشان‌هاست و دیگر سیارات به دور او می‌گردن؛د اما امروزه کیهان‌شناسی صورت علمی پیدا کرده است.


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:جهان, نابود ,
ارسال توسط nazanin

جنگلبانی را می بینید که در حال نوشاندن آب معدنی به کوالای تشنه ایستکه از آتش گریخته است.
این عکس به عنوان یکی از عکسهای برگزیده سال 2008 انتخاب شده است.

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 آبان 1390برچسب:جنگلبان,ترحم,حیوانات,
ارسال توسط nazanin

سلام به تمام دوستان : روز 5 شهریور تمام دنیا در انتظار ……
کره مریخ به بالاترین درجه درخشش دراسمان شب در 5 شهریور خواهد رسید
اون به اندازه کره ماه تمام بزرگ با چشم غیر مسلح به نظر خواهد رسید
این وقتی است که در روز 5 شهریور کره مریخ به فاصله 634 مایلی خود به زمین میرسد.
حتما در راس ساعت 12:30 بعد از ظهر ( نیمه شب) آسمان را تماشا کنید .
به نظر خواهد رسید که آسمان دو ماه دارد !!!
این امر 1200 سال دیگر دوباره اتفاق خواهد افتاد
این لحظه را با دوستان خود شریک شوید زیرا هیچکس زنده ای دوباره این اتفاق را نخواهد دید.

تفسیر این شایعه


متاسفانه سایتهای اطلاع رسانی بزرگ بسیاری از گروه های بحث و سایتهای اینترنتی دیگر نیز بر این شایعه دامن زده اند و بدون مطالعه یک مطلب را منتشر می کنند.به اطلاع دوستان گرامی می رساند که هیچگاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد اگر مریخ در فاصله 750 هزار کیلومتری (تقریبا" دو برابر فاصله ماه تا زمین) قرار بگیرد به اندازه ماه دیده خواهد شد. این شایعه از سال 2003 در اینترنت چرخ می زند، قطر ظاهری ماه زمین نیم درجه (30ثانیه قوس) است، در 27 آگوست سال 2003 مریخ به نزدیک ترین فاصله خود به زمین در هزار سال اخیر رسید ( چیزی در حدود 56 میلیون کیلومتر). در آن سال مریخ 60 برابر کوچکتر از ماه کامل دیده می شد. که آنقدر کوچک بود که بازهم با چشم غیر مسلح به صورت یک نقطه دیده می شد. اما امسال قطر مریخ 500 برابر کوچکتر از ماه کامل خواهد بود. (2 دهم درصد قطر ماه). پس منتظر ماه دوم نباشید .



اگر می خواهید هر روز ایمیل های جذاب و دیدنی دریافت کنید در این گروه یاهوعضو شوید

 




تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط nazanin

دو دانشمند انگلیسی قبیله‌ای را در آمازون كشف كرده‌اند كه دركی از مفهوم زمان یا تقویم ندارند!

به گزارش ایسنا؛ مردم قبیله آمونداوا در برزیل حتی لغتی برای «زمان»، «هفته»، «ماه» یا «سال» ندارند.

به گفته محققان دانشگاه پورتسماوث، این اولین باری است كه دانشمندان توانسته‌اند ثابت كنند كه زمان یك مفهوم بشری تثبیت‌شده فراگیر نیست.

به گفته این محققان، این مساله بدین معنی نیست كه قبیله آمونداوا خارج از زمان زندگی می‌كنند، بلكه آنها به جای اینكه اتفاقات را به عنوان بخشی از زمان ببینند، در جهان اتفاقات زندگی می‌كنند.

این تیم تحقیقاتی مدت هشت هفته را در این قبیله گذراندند و به بررسی زبان آنها و چگونگی انتقال مفاهیمی مانند «هفته آینده» یا «سال گذشته» پرداختند.

آنها دریافتند كه هیچ لغتی برای این مفاهیم در میان این قبیله وجود ندارد و تنها روز و شب و روزهای خشك و بارانی دارای مفهوم است. آنها همچنین دریافتند كه هیچ یك از افراد قبیله از سن برخوردار نیستند!

این قبیله برای اولین بار در سال 1986 با دنیای خارج آشنا شد ولی باز به شیوه‌های سنتی خود برای زندگی، شكار، ماهیگیری و زراعت ادامه می‌دهد. اما اكنون با ورود به دنیای مدرن زبان خود را به پرتغالی تغییر داده و زبان اصلی آنها با خطر انقراض مواجه است.



اگر می خواهید هر روز ایمیل های جذاب و دیدنی دریافت کنید در این گروه یاهوعضو شوید

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:برزیل,مطالب جالب,قبیله,زمان,تقویم,
ارسال توسط nazanin

آلینا كابائوا، نماینده دومای روسیه در گفت‌وگو با نسخه روسی مجله "ووگ” درباره پسری كه همه فكر می‌كردند فرزند وی و ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه است حقایق را مطرح كرد.

دختری كه ‌پوتین ‌عاشقش شد



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

حکایت غم انگیز خیابان های تهران و سئول در این دو شهر

پیش از انقلاب به دنبال مسافرت شهردار وقت تهران به سئول در سال ۱۳۵۴ درجهت همكاري بين دو كشور سنگ بناي دو خيابان بزرگ در پايتخت دو كشور گذاشته شد.خیابانی در تهران با نام سئول و خیابانی در سئول با نام تهران در این قرار داد شهردار سئول آروز می کند این تفاهم باعث گردد تا سئول نیز به مانند تهران شهر پیشرفته ای گردد و این درست در زمانی بوده است که وضعیت اقتصادی مردم کره نابسامان بوده است.نکته جالب آن است که خيابان تهران تنها اسم خارجي در میان خیابان های سئول است
حال با گذشت ۳۳ سال خیابان تهران مبدل به اصلي ترين، زيباترين و گرانقيمت ترين خيابان سئول شده است.دفاترصدها شركت عظيم تجاري ـ صنعتي و دفاتر شرکت های بزرگ بین اللملی از قبیل یاهو و برجهاي بلند اين خيابان كه يك سرمايه گذاري بيش از ۱۰۰ميليارددلاري را به خود جذب كرده است در این خیابان قرار دارد و این در حالی است که خیابان سئول در تهران تنها اتوبانی به خود دیده است
اینک این دو خيابان جلوه معني داري به داستان توسعه یافتگی این دو شهر و کشور بخشيده است. معنایی که برای ما ایرانیان بسیار درد آور و قابل تامل است . و جالب آنکه رویایی کره ای ها برای تبدیل به ایران توسعه یافته با گذشت سی و چند سال برعکس شده است و تبدیل به رویای ایرانیان برای رسیدن به کره شده است
در یک مقایسه تطبیقی سرعت عمل و پیشرفت کره و ایران را در جهت توسعه یافتگی با مشاهده سرنوشت دو خيابان سئول در ايران و خيابان تهران در کره می توان به وضوح ديد.




ارسال توسط nazanin

ساختمانی در ژاپن که فرو نریخت +عکس

این ساختمان دارای 13 ستون فولادی و 7 صفحه میله‌ای فولادی می‌باشد. طبقات زیرین در این ساختمان دارای قابلیت جذب انرژی ارتعاشاتی زمین لرزه می‌باشد.

حوادث و بلایای طبیعی و اثرات و تجربیات ناشی از آن با توجه به اینکه بسیار ناراحت کننده و دردناک است ؛ اما این گونه حوادث درسهایی به ما می‌آموزد که درک و فهمیدن آن بسیار آموزنده بوده و راههای پیشرفت را هموارتر می‌سازد.

به گزارش معماری نیوز، نمونه بارز آن زلزله اخیر ژاپن است که از 2 منظر قابل تامل و حائز اهمیت است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin
در یکی از روزهای داغ و سوزان پایانی ماه ژوئن سال ۱۸۸۶ ، گاستون ماسپرو ، رییس سرویس باستان شناسی مصر ، مومیایی ۴۰ شاه و ملکه یافت شده در سال های اخیر در نهانگاه ی مخفی در دره حیرت انگیز پادشاهان را به نمایش گذاشت. در سال ۱۸۸۱ مقبرهای در دره دیر البهری در ۳۰۰ مایلی جنوب کایرو کشف شد به طرز وافری حیرت آور بود.برای سال ها محل فرعون های بزرگ مصر از دید جهان مخفی بود ، فرعون های چون : رامسس بزرگ ، ستی اول و همچنین توتموسیس سوم . تابوت ها در سطحی همواره قرار داشته اند و برخلاف رسم معمول تابوت ها عاری از هر گونه نشان و تزئینی بودن تا بتوان افراد را شناسایی کرد.شبیه به یک پازل سر در گم ، هنگامی که ماسپرو تابوت ها را گشود بشدت حیرت زده شد.


ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

 

آیا به حال اصطلاح «حاملگی خارج از رحم» به گوشتان خورده است؟ این اصطلاح ظاهراً عجیب است، اما نام یک اختلال شایع است که از هر 100 مادر یکی را طبیعی در لایه داخلی رحم یعنی اندومتر لانه ‌گزینی می‌کند.هر گاه این لانه ‌گزینی در هر محل دیگری غیر از این مکان صورت گیرد حاملگی نابه‌ جا محسوب می‌شود.این مشکل در هر سنی،از بلوغ تا یائسگی دیده می‌شود اما چهل درصد موارد آن،در زنان 20 تا 29 ساله رخ می‌دهد.

 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

کم کم زمان آن رسیده که ذهنیت خود نسبت به تاتا را عوض کنید. این خودروساز هندی تا همین چند سال پیش محصولاتی با قیمت پایین و تکنولوژی نه چندان پیشرفته برای بازار شبه قاره هند تولید می کرد و هر از چندگاهی هم نیم نگاهی به صادرات آن ها به بازارهای مشابه کشور خود داشت. ولی عزم راسخ سران امپراتوری تاتا در تبدیل برند خودروسازی تاتا به یک برند بین المللی که با ارائه یکی ارزان قیمت ترین خودروهای تولیدی دنیا با نام نانو آن هم با قیمت ۲۵۰۰ دلار کلید خورد، روحی تازه در کالبد این خودروساز دمید. تاتا در قدم بعدی برند اشرافی جگوار را خریداری کرد تا بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتد. حالا هم نوبت به موتوشوی بین المللی ژنو رسیده تا شاهد رونمایی از یک مفهومی بدیع با نشان تاتا باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

گينس: يك كيك عروسي كه در سال ۱۸۹۸ پخته شده است يعني همزمان با ملكه ويكتوريا،۱۱۳ سال از پخت آن مي گذرد و قديمي ترين كيك عروسي در جهان مي باشد.

اين كيك عروسي داراي يك شكاف در كنار خود مي باشد كه به دليل انفجار يك بمب در جنگ جهاني دوم به وجود آمده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

سلامت نيوز : حتما مي دانيد كه انتخاب جنسيت كودك از طريق اسپرم مردان است، يعني جنسيت را مرد تعيين مي كند. مهم ترين مسئله در تعيين جنسيت، مشخص كردن زمان نزديكي و زمان تخمك گذاري است. هر دوره قاعدگي معمولا از 21 تا 35 روز طول مي كشد، هميشه تخمك گذاري 14 روز قبل از قاعدگي بعدي اتفاق مي افتد، پس وقتي متوجه روز تخمك گذاري مي شويم كه ديگر كار از كار گذشته و تخمك گذاري انجام شده است و قاعدگي بعدي شروع شده است. بنابراين زمان دقيق آزاد شدن تخمك از تخمدان را نمي توان دقيقا پيش بيني كرد.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

داستان عاشقانه ی یک شعر 

 

این شعر و تصنیف زیبای اون رو همه ی ما حداقل یک بار خوندیم و شنیدیم.


شعری زیبا از مهرداد اوستا :
 


وفا نكردي و كردم، خطا نديدي و ديدم
شكستي و نشكستم، بُريدي و نبريدم

اگر ز خلق ملامت، و گر ز كرده ندامت
كشيدم از تو كشيدم، شنيدم از تو شنيدم

كي ام، شكوفه اشكي كه در هواي تو هر شب
ز چشم ناله شكفتم، به روي شكوه دويدم

مرا نصيب غم آمد، به شادي همه عالم
چرا كه از همه عالم، محبت تو گزيدم




ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

يكي از روزهاي سال اول دبيرستان بود. من از مدرسه به خانه بر مي گشتم كه يكي از بچه هاي كلاس را ديدم. اسمش مارك بود و انگار همه‌ي كتابهايش را با خود به خانه مي برد

با خودم گفتم: 'كي اين همه كتاب رو آخر هفته به خانه مي بره. حتما ً اين پسر خيلي بي حالي است!'

من براي آخر هفته ام برنامه‌ ريزي كرده بودم. (مسابقه‌ي فوتبال با بچه ها، مهماني خانه‌ي يكي از همكلاسي ها) بنابراين شانه هايم را بالا انداختم و به راهم ادامه دادم.‌

عينكش افتاد و من ديدم چند متر اونطرفتر، ‌روي چمنها پرت شد. سرش را كه بالا آورد، در چشماش يه غم خيلي بزرگ ديدم. بي اختيار قلبم به طرفش كشيده شد و بطرفش دويدم. در حاليكه به دنبال عينكش مي گشت، ‌يه قطره درشت اشك در چشمهاش ديدم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

یک خلبان ناخوشنود ارتش لیبی خود و پسر قذافی را کشت - ۲۱ مارچ - ریانووستی

چگونگی مرگ خمیس قذافی پسر ششم رهبر لیبی: خمیس قذافی ۳۲ ساله، هنگامیکه در محل زندگی سرهنگ قذافی و خانواده او در تریپولی حاضر بود، آماج یورش یک خلبان ناراضی جت جنگی ارتش لیبی قرار گرفت و در بیمارستان تریپولی روز گذشته درگذشت. این خلبان ناراضی ارتش لیبی جت جنگنده خود را با اگاهی و قصد پیشین به محل زندگی خانواده قذافی کوبید و به زندگی خود نیز پایان داد. خمیس قذافی سپس در بیمارستان و از سختی سوختگی بدست آمده از این رویداد درگذشت. این رویداد هیچ بستگی به میدان جنگی یا کنشهای پیشگیرانه نیروهای جلوگیری کننده از کشتار مردم لیبی یا هدف قرار گرفتن توسط موشک های دوربرد نداشته است.




تاریخ: دو شنبه 1 فروردين 1390برچسب:حوادث باور نکردنی, حوادث جهان,
ارسال توسط nazanin

مطمئنا اگر فقط به این تصاویر نگاه کنید، باخود خواهید گفت که این پسر دیوانه است اما بهتر است که زود قضاوت نکنید و ادمه ی عکس ها را نیز ببینید

http://asia.groups.yahoo.com/group/bia2nazanin/join


ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin
ارسال توسط nazanin

این پسر ۹ ساله به نماد غم ملت ژاپن تبدیل شده است.
انتخاب: روز به روز، این پس نه ساله که “توشیتو آیساوانام دارد از پناهگاهی به پناهگاه دیگر به دنبال خانواده اش می رود.

این پسر بچه در طول هفته گذشته، با نوشته ای که در دست دارد و نام اعضای خانواده اش را بر روی آن نوشته است، در کریدورهای مراکزی که برای پناه دادن به مردم توسط دولت تعبیه شده است، می گشت.

http://asia.groups.yahoo.com/group/bia2nazanin/join



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin