دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

دود سیگار شما به چشم من هم می ‌رود

سیگار

"سیگاری ‏ها 10 برابر بیشتر از دیگران دچار مشکلات قلبی عروقی می ‏شوند"، "سیگار کشیدن احتمال سکته قلبی را دو برابر می ‏کند"، "خطر ابتلا به مشکلات و بیماری ‏های تنفسی در افراد سیگاری بیشتر است"، "سیگار احتمال ابتلا به سرطان‏ هایی مانند دهان، ریه، مری، معده و کلیه را افزایش می ‏دهد." این ها نمونه ‏هایی از خطراتی است که سلامت سیگاری ‏ها را تهدید می ‏کند اما مضرات سیگار تنها برای خود فرد سیگاری نیست و دود سیگار در چشم دیگران هم می ‏رود.

اگر سیگاری هستید، توصیه اول این است که هر چه زودتر تصمیم بگیرید و سیگار را کنار بگذارید اما اگر هنوز تصمیم قطعی برای ترک سیگار نگرفته ‎اید، برای سلامت خانواده‏ تان هم که شده در خانه سیگار نکشید. دود سیگار سلامت سایر افراد خانواده و هم ‏خانه ‏ای‏ های تان را هم به خطر می ‏اندازد. آشنایی با خطرات سیگار کشیدن در خانه اگر سیگاری‏ ها را به فکر ترک نیندازد، به این فکر وا می ‏دارد که برای پیشگیری از این خطرات حداقل در خانه سیگار نکشند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 4 آبان 1392برچسب:عوارض سیگار,
ارسال توسط nazanin

دود دست سوم سيگار

دود سيگار

تا کنون در مورد تاثيرات منفي دود سيگار روي اطرافيان فرد سيگاري بسيار گفته و شنيده‌ايم و اکثريت افراد از مشکلات بهداشتي ناشي از سيگار غير مستقيم يا به اصطلاح دود دست دوم به خوبي باخبرند اما هم اکنون پژوهشگران نگراني خود را در باره پديده‌اي اعلام کرده‌اند که اصطلاحا به آن دود دست سوم سيگار مي‌گويند و بسياري از مردم از اين قضيه بي‌اطلاع‌اند که حتي سيگار کشيدن، دور از اطرافيان مي‌تواند براي آنان (اطرافيان) بسيار خطرناک باشد.

در حالي که دود دست سوم نيز مانند دود مستقيم سيگار خطرناک است، ولي اطلاعات اندک مردم از آن باعث آسيب‌رساني ناخواسته به ديگر افراد به خصوص کودکان مي‌گردد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

رژيم غذايی ضد آرتروز

رژيم غذايی ضد آرتروز
آرتروز شیوع فراوانی دارد ولی می‌توان در بسیاری از موارد، تنها با یک تمهید بسیار ساده یعنی داشتن تغذیه سالم از آن پیشگیری كرد.

 

 

«مامان! تو رو خدا امروز دیگه نگو پام درد می‌کنه. بچه‌ها همه با مادراشون میان خرید ولی ما همیشه تنها می‌ریم. چرا این طوریه؟ ببین زن‌های پیرتر از تو چه طوری تو خیابان راه می‌رن. اون وقت تو همش می‌گی آرتروز دارم، آرتروز،آرتروز،اه!چه قدر از این کلمه بدم میاد. چرا فقط تو؟ بقیه چی کار می‌کنند؟ از وقتی یادمه تو این دردو داشتی.» ...

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

دنیای شیرین بعد از ترک سیگار

ترک سیگار

آیا می دانید که:

- استعمال سیگار و یا قرار داشتن در معرض دود آن سبب بروز بیش از 430 هزار مورد مرگ در سال می شود.

- سیگار و دود آن، بیش از 4000 ماده مضر دارد که اغلب آن ها سرطان زا هستند.

- بیماری های ناشی از سیگار، بیش از 50 میلیون دلار (تقریبا 50 میلیارد تومان) در سال، هزینه های پزشکی به کشورها تحمیل می کند.

- سیگار کشیدن توسط مادر در دوران بارداری می تواند سبب تولد نوزاد با وزن کم، مرگ نوزادان و نیز اختلالات یادگیری در سال های بعد از تولد شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

یک فوق تخصص ارتوپد به علل آرتروز وساییدگی زانو در جوانی اشاره و خاطر نشان کرد: تغییر شکل ایجاد شده در زانو، نشستن به صورت چهار زانو، عدم استفاده از دستشویی فرنگی، وزن زیاد و زیاد کارکشیدن از زانو از مهم ترین علل بروز آرتروز و ساییدگی زودرس است که بسیار شایع شده است.

دکتر محمود معتمدی در زمینه ساییدگی مفصل زانو اظهار داشت: در حالت ساییدگی زانو، محور ران در امتداد محور ساق وجود ندارد و مفصل زانو به سمت داخل یا خارج است که علت آن بیشتر مادرزادی است.

زانو


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 30 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

خرو پف می تواند، شما را هنگام صبح خسته و عبوس کند. طبق مطالعات آکادمی اتئلارینگولژی و علم شناسی گوش و حنجره آمریکا، حداقل ۴۵ درصد از افراد بزرگسال گهگاه و ۲۵ درصد به طور مدام و از روی عادت خروپف می کنند. مشکل خروپف کردن بیشتر در مردان و افراد چاق به چشم می خورد و خروپف معمولا با افزایش سن بیشتر می شود. به گزارش محیا نیوز دکتر مارک ماهوالد مدیر مرکز اختلال های منطقه ای خواب مینسوتا و مدیر سابق آکادمی آمریکا برای درمان خواب می گوید: «خروپف به نحو باورنکردنی ای رایج است و مردم در مورد آن شوخی می کنند. با این حال، خروپف می تواند مشکلات اساسی ای را در خانواده ها ایجاد کند. بسیاری از زوج ها به علت خروپف نمی توانند در یک اتاق با هم بخوابند.»

 


ماهوالد می گوید: «افراد باید مراقب قرص ها و اسپری هایی که در بازار برای متوقف کردن خروپف وجود دارد باشند.» او می گوید: «انواع اسپری ها و قرص ها وجود دارد که ادعا می کنند می توانند خروپف را بهتر کنند اما من تا به حال هیچ اعتباری از لحاظ مطالعات علمی برای تایید این ادعاها ندیده ام.» خوشبختانه، تغییراتی در سبک های زندگی و درمان های طبیعی وجود دارد که می تواند به بهبود خروپف کمک کند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

نرمش‌هایی كه روی تقویت مفصل زانو تمركز دارند، می‌توانند آمادگی شما را برای مقابله با آسیب‌های زانو افزایش دهند.

رباط صلیبی خلفی یكی از رباط‌های مهم مفصل زانوست كه استخوان ران را به درشت نی متصل می‌كند، این رباط به دنبال ضربات وارده به زانو در اثر تصادف یا زمین‌خوردگی دچار پارگی یا‌ آسیب‌‌دیدگی می‌شود. حركات زیر علاوه بر تقویت زانو در صورتی كه پس از برطرف شدن تورم ناشی از آسیب رباط صلیبی خلفی انجام شوند دوره بهبودی را كوتاه‌تر می‌كنند.

حركاتی برای بهبودی آسیب‌های زانو + تصویر


ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin
بهترین زمان برای خوردن شام؟

پژوهشگران علوم پزشکی میگویند نتایج بررسیهای صورت گرفته نشان داده است که خوردن بموقع شام در حفظ سلامتی افراد اثر ویژه‌ای دارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکار، محققین میگویند علاوه بر فاکتور مهم انتخاب مواد خوراکی سالم، انتخاب زمان مناسب برای غذا خوردن به ویژه در مورد وعده غذایی شام نیز در هضم سریع غذا و رفع اختلالات گوارشی نقش چشمگیری دارد.

sham

پزشکان بر این باورند که خوردن بموقع و زودهنگام وعده غذایی شام موجب می شود معده زمان کافی برای هضم ماده خوراکی پیش از آن که فرد به خواب برود، داشته باشد. به همین دلیل توصیه میشود که شام را اول شب بخورید.

بیشتر مشکلات گوارشی و هضم مواد غذایی را میتوان با مصرف بموقع شام برطرف کرد. همچنین افراد باید حداقل دو ساعت پیش از آن که به خواب بروند وعده غذایی شام را مصرف کنند. یکی از شایعترین اختلالات مصرف دیرهنگام وعده غذایی شام، اسیدی شدن معده است.




تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد